6 Haziran 2015 Cumartesi

Saç Bakım Rutinim

Herkese tekrar tekrar merhabalar,
Bugün size uzun yıllar uğraştığım,hala da adam edemediğim ama oldukça ehlileştirdiğim vahşi saçlarıma nasıl baktığımdan bahsetmek istiyorum.
Öncelikle saç tipimden bahsedeyim.Efenim benim saçlarım aslında genlerimden kaynaklı düz, ince telli ve ipek gibiydi.Lakin ne olduysa ergenlikte benim o güzelim saçlarım gitti yerine kabarık,düz mü kıvırcık mı belli olmayan taramanın hemen ardından düğüm düğüm olan şu anki saçlarım geldi.
Yıllardır uğarşıyorum ne denediysem,ne kullandıysam fayda etmedi. Ben de artık eski saçlarımın geri gelmeyeceğine kanaat getirip elimdekiyle yetinmeyle karar verdim.Uzun arayışlardan sonra saçımda şöyle bir rutin oturttum;

1-Banyo Öncesi: Banyodan 1-2 saat önce hem saçlarımın uzaması hem ucundaki kırıkların biraz güçlenmesi için HC Saç Bakım yağı uyguluyorum. Bu yağ kesinlikle saçı çoook çabuk uzatıyor, eğer uzamasıyla ilgili bir sıkıntınız varsa kesinlikle tavsiye ediyorum.

2-Şampuan:Saçlarımın uçlarının çok kuru olması sebebiyle nem versin diye şu anda Organix Coconut Water şampuanı kullanıyorum,saçlarımı çok güzel temizliyor,nemlendiricem diye de diplerinde yağlandırma yapmıyor.Gerçekten temizlendiğini hissediyorsunuz.Lakin nemlendirme adına pek bir şey yapmıyor.Bunun yerine Biotin'li olanını aldım onu denemek istiyorum .

3-Saç Kremi :Her zaman saç kremi kullanmıyorum.Genelde saç bakım maskesiyle dönüşümlü kullanuıyorum.Saç kremi kullandığım zamanlarda en sevdiğim Aussie'nin Miracle Moist
adlı saç kremi.Kokusu cokk guzel, sakız gibi kokuyor ve kullandıktan sonra saçlarım  yumuşacık oluyor.

4-Saç maskesi: Haftada iki ya da üç kere saçıma maske uyguluyorum.Bunun için de Toni&Guy 'in yeniden yapılandırma maskesini kullanıyorum.Cok ayılıp bayılmasam da sonuçlarından memnunum.Saç uçlarını baya nemlendiriyor.

5-Bakim kremi:Saçımı havluyla kurutttuktan sonra Phyto markasının Phyto 9 Nourishing day cream-yani içinde 9 farklı bitki özü bulunan besleyici günlük kremini kullanıyorum.İçeriğinin çok yoğun olmasına rağmen saçlarımı ağırlaştırmadan yağlandırmadan yumuşatıyor ve besliyor.Çok severek kullanıyorum.Uzun zamandır kullanmama rağmen henüz yarılamadım bile,çok bereketli .

6-Güçlendirici Sprey : Bazı günler krem ya da maske kullanmaya üşendiğimde saçlarım çok düğüm düğüm olmuşsa banyo sonrası Matrix'in durulanmayan güçlendirici spreyini kullanıyorum.Saçın açılmasına yardımcı ama daha fazla bir etkisi yok.

7-Saç Bakım Yağı : Bu kadar bakımdan sonra saçlarım eğer hala kabarık ve elektriklenmişse son bir rötuş ve cilalama yapmak için John Freida'nın Frizz Ease serisinin Argan yağından bir pompa saçlarıma sürüyorum veeeee çok şükür saçlarım insan içine çıkmaya hazır oluyorrrr.

Dip not :Kullandığım ürünlerden Organix şampuan,Aussie saç kremi ve John Freida serumu Watsons ve Gratis'lerden,Phyto ürünlerini turuncu kasa'dan ve HC Bakım yağını kendi sitesinden bulabilirsiniz.Maalesef ki Matrix sanırım Türkiye'de satılmıyor.Olsunn,çok da gerekli değil zaten.

Sizin elektriklenen saçlara karşı önerileriniz neler ? Bizimle paylaşırsanız çok mutlu oluruz :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder